top of page

Utrzymanie czystości strefy wejściowej w biurowcu klasy A

Zdjęcie autora: joanna9344joanna9344

Zaktualizowano: 31 sty 2023

Czyste wnętrze budynku i tereny zielone — już sama strefa wejściowa do budynku może wpłynąć na pozytywny lub negatywny wizerunek przedsiębiorstwa. Zadbana przestrzeń wzbudza zaufanie zarówno u najemców, petentów, jak i kontrahentów. Dlatego też na tę przestrzeń należy zwrócić szczególną uwagę.

Biurowiec w otoczeniu zieleni

Jak powszechnie wiadomo, obowiązkiem administratora budynku jest zapewnienie czystość na terenie zewnętrznym przed wejściem, drzwi wejściowe, przedsionek, hol, recepcja — niezależnie od pory roku czy pogody. Obowiązek ten zazwyczaj przejmuje firma sprzątająca, z którą administracja budynku podpisze umowę o współpracę.

Tereny zewnętrzne

Podstawowe czynności porządkowe, które wykonuje firma porządkowa przed wejściem do biurowca to:

  • Zamiatanie chodników,

  • Odchwaszczanie chodników,

  • Usuwanie śmieci.

W sezonie wiosenno — letnim dodatkowo:

  • Koszenie trawy — potrzebne sprzęty do realizacji usługi kosiarki, podkaszarki pojemniki na odpady biologiczne, grabie,

  • Przycinanie krzewów i drzew — ręczne lub akumulatorowe nożyce, sekator, pojemnik na odpady,

  • Zamiatanie piasku po sezonie zimowym — szczotki do piasku, pojemniki na odpady,

  • Pielęgnacja nasadzeń — łopata, grabie, haczki, pojemniki na odpady.

W okresie jesienno — zimowym będą to prace:

  • Grabienia liści – potrzebne będą grabie wachlarzowe metalowe i plastikowe, worki na odpady zielone.

  • Odśnieżania – dobrze się sprawi łopata do śniegu lub mała odśnieżarka oraz wyznaczenie z administratorem budynku miejsca do składowania śniegu.

  • Posypywania chodników piaskiem, chlorkiem wapnia/magnezu lub solą- do ustalenia z administracją budynku (w zależności od wyboru środka różnią się ceny usługi).

Wchodząc do budynku


Weście do budynku, wiatrołap – zwracamy uwagę na czystość: szyb, przeszkleń, maty wejściowe, oświetlenie, elementów metalowych.

Warto zwrócić uwagę, że odpowiednio przemyślany system aranżacji mat wejściowych jest w stanie zredukować ilość brudu wnoszonego na butach nawet o 90% - zwłaszcza gdy na zewnątrz warunki pogodowe nie są dobre — deszcz, śnieg, plucha.

Hol, klatki schodowe – zajmujemy się czystością:

  • Szyb i przeszkleń,

  • Podług (posadzki, wykładziny, panele, płytki),

  • Elementów metalowych,

  • Koszami na śmieci,

  • Stanem (uzupełniamy) środków dezynfekcyjnych.

Recepcja – czystość lady recepcyjnej, przeszkleń elementów metalowych, opróżnianie koszy na śmieci. Utrzymanie czystości w części wejścia budynku ma duży wpływ na obniżenie kosztu codziennego sprzątania w całym obiekcie. Dodatkowo pośrednio ochroni też posadzkę przed przedwczesnym zniszczeniem, co doprowadzi do ograniczenia kosztownych zabiegów pielęgnacyjnych takich jak polimeryzacji czy wymiany paneli, dywanów.

Najczęstsze wymagania naszych klientów kontrahentów

Pierwsze i najważniejsze jest ustalenie godzin naszej współpracy. Najczęściej wymaga się, aby pracownicy firmy sprzątającej PIXY pracowali w ustalonych godzinach na obiekcie (w zależności od potrzeb są to godzinny poranne wieczorne albo godziny pracy biura) oraz, aby usługa dodatkowo była dostępna w sytuacjach awaryjnych (np. rozlanie płynów w biurach czy na holu, opady śniegu). Chodzi o natychmiastową reakcję na sytuację problemową.

Kalendarz z karteczkami naklejanymi żeby nie zapomnieć.

Drugą ważną rzeczą jest ustalenie, czy to my mamy dbać o środki czystości, sprzęt sprzątający (odkurzacze, maszyny czyszczące), czy są one w naszym zakresie lub, czy udostępniana je administrator budynku. Obiekty, o które dbamy, utrzymane są w wysokich standardach czystości. Zależy nam na dobrej opinij klientów dlatego pomieszczenia, które sprzątamy, zawsze są czyste i zadbane po naszej wizycie. Tereny zielone budynku w zależności od pogody odśnieżone, nieoblodzone chodniki, wiaty. Wizualnie czysta wypielęgnowana przestrzeń.

Oprócz porządków codziennych ważne jest przeprowadzanie w ciągu roku kilku cyklicznych gruntownych porządków: mowa tu o odkurzaniu lamp na wysokości, strefy podsufitowej, mycia wysokich przeszkleń, dachu nad wiatrołapem, praniu dywanów czy tapicerki — jeśli meble tego wymagają.


Firma PIXY podczas wykonywania usług specjalistycznych zapewnia, że jej pracownicy są odpowiednio wykwalifikowani i wyszkoleni. Zaopatrujemy nasze ekipy odpowiednio dopasowany gotowy do pracy sprzęt sprzątający, a nasi pracownicy mają konieczne uprawnienia i badania.

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comentarios


  • Google Places
  • Facebook

©2022 by PIXY sp. z o.o..

bottom of page